Waarover vergaderde de cliëntenraad op 13 oktober?

15 oktober 2025

Maandag 13 oktober vergaderde de cliëntenraad, waarbij de directiesecretaris cure en directeur cure a.i. aansloten.

De vergadering begon met het heuglijke feit dat er een nieuw lid toegetreden is tot de cliëntenraad. Eind van dit jaar en medio 2026 zullen er echter twee huidige leden de cliëntenraad aftreden. Er is daarom dringend behoefte aan nieuwe leden om vanuit cliënt- en patiëntperspectief mee te denken en mee te praten

Door de wisselingen binnen cure sluiten de directiesecretaris cure en directeur cure a.i. aan om zich voor te stellen. Na een voorstelrondje vanuit alle betrokkenen, werd er gevraagd wat er zoal leeft bij de raad. De wens is uitgesproken om meer intensief overleg te hebben met de directie cure om cure-gerelateerde zaken, die belangrijk zijn voor de patiënten meer uit te diepen. Er is afgesproken dat patiënttevredenheid op de agenda komt ter bespreking in de cliëntenraad en de intentie is afgesproken om meer structurele afstemmingsmomenten te plannen tussen de cure-delegatie van de raad en de directie cure.

De raad ontving voorafgaand aan de vergadering een adviesaanvraag over de profielen van de nieuw te werven leden voor de raad van toezicht. De raad heeft hierop geen opmerkingen en brengt een positief advies uit.

Het onderwerp manege kwam vervolgens kort aan bod. Inmiddels is het traject gestart met zoeken naar alternatieve plekken voor de betrokken cliënten en bewoners.

De cliëntenraad wil graag, zoals eerder werd afgesproken, op de hoogte gehouden worden van de stappen die genomen worden en heeft dit punt nogmaals onder de aandacht gebracht.

Tenslotte deelden de cliëntenraadleden waar zij de afgelopen tijd mee bezig zijn geweest en betrokken zijn geweest, waaronder de werkgroep Inkoop Eten en Drinken, BuroMEGA en het EpilepsieCafé.

De volgende vergadering vindt plaats op 17 november.